Termíny
O kurzu
Práce s klienty s mentálním postižením bývá pro asistenty velice náročná. Bez základních poznatků o tom, jak se člověk s mentálním postižením projevuje a jaké má potřeby, mohou pracovníci nevědomky takového klienta rozzlobit, ponížit nebo mu neposkytnout správnou pomoc a podporu. Často může docházet k nedorozuměním, která vedou k problémovému chování klientů. Asistenti pak obvykle pociťují vztek i bezmoc. Praktický nácvikový kurz na modelových situacích pomůže účastníkům naučit se přizpůsobit své chování a komunikaci potřebám jednotlivých klientů a vnímat, co nám klient svým chováním sděluje.
Co se v kurzu naučíte:
- seznámíte se se specifiky práce s lidmi s mentálním postižením v závislosti na míře mentálního postižení a individuálních potřeb uživatelů
- poznáte svoje komunikační stereotypy a naučíte se přizpůsobit svoji komunikaci komunikačním schopnostem uživatele
- uvědomíte si možné chyby při komunikaci s lidmi s mentálním postižením
- prakticky si nacvičíte navázání kontaktu s klientem, využívání verbální a neverbální komunikace, sledování reakcí klienta a "čtení" toho, co nám klient svým občas problémovým chováním sděluje
- dozvíte se základní informace o možnostech dorozumívání s lidmi komunikujícími jen neverbálně
- dokážete si poradit v obvyklých náročných situacích s klienty (komunikace s neklidným, hyperaktivním, mlčícím, zmateným, odmítajícím nebo agresivním klientem)
Rozsah kurzu
8 hodin (1 den)
Místo konání
Diakonická akademie, Belgická 22, Praha 2
Akreditace
MPSV
Lektor/ka
Mgr. Vladimíra Tomášová/Radka Jahodová, DiS.
Doporučený počet účastníků
10 - 12
Jarní cena
2.890 Kč prezenčně
Podzimní cena
2.990 Kč prezenčně
Manažer/ka kurzu
Barbora Hašková
Telefon: 734 647 185
E-mail: barbora.haskova@diakonicka-akademie.cz
Čas konání
9:00 - 16:30 hod.
Reference od účastníků
-
Nejpřínosnější byly osobní zkušenosti lektorky a výměna zkušeností a poznatků mezi účastníky – příjemná skupina zabývající se stejným tématem.
-
Z kurzu odcházím s předsevzetím být tolerantnější k rodinám klientů. Více se chci zaměřit na zpětnou vazbu v komunikaci, snažit se více porozumět.
-
Moc děkuji lektorce za její projev a jak kurz vedla.
-
Po kurzu chápu význam přístupu zaměřeného na člověka a ve své praxi chci uplatňovat lidský přístup.
-
Svoboda a prostor k vlastnímu vyjádření a dotazům - díky!
-
Velmi příjemná paní lektorka, oceňuji, že mluví z praxe a ne jen teorii.