Termíny
O kurzu
Komunikace s lidmi nekomunikujícími běžným způsobem má svá specifika, a pokud jsou projevy klienta nesprávně chápány, může být nepochopení spouštěčem jeho problémového chování. V kurzu vedeném lektory s dlouholetou praxí v práci s klienty s mentálním postižením se dozvíte, v čem je komunikace s těmito klienty specifická, čeho se držet a čeho naopak vyvarovat. V druhé části kurzu si vše prakticky natrénujete na modelových příkladech.
Co se v kurzu naučíte:
- specifika komunikace s lidmi s mentálním postižením, kteří nekomunikují běžným způsobem
- rozpoznat své komunikační stereotypy a přizpůsobit svoji komunikaci komunikačním schopnostem klienta
- uvědomovat si možné chyby při komunikaci s lidmi s mentálním postižením
- navázat kontakt s klientem, využívat verbální a neverbální komunikaci, sledovat reakce klienta a rozpoznat, co klient svým občas problémovým chováním ve skutečnosti sděluje
- poradit si v obvyklých náročných situacích s klienty (komunikace s neklidným, hyperaktivním, mlčícím, zmatným, odmítajícím nebo agresivním klientem)
Rozsah kurzu
8 hodin (1 den)
Místo konání
Diakonická akademie s.r.o., Belgická 22, Praha 2
Akreditace
MPSV
Lektor/ka
Mgr. Vladimíra Tomášová/Radka Jahodová, Dis.
Čas konání
9:00 - 16:30 hod.
Reference od účastníků
- Skvělé bylo pro mě probírání jednotlivých případů (zkušenosti) a výměna zkušeností.
- Výborný kurz se spoustou praktických informací.