Termíny
16.10.
2025
16.-17.10., 24.-25.11.2025, 14.-15.1., 16.-17.2., 18.-19.3.2026
Přihláška
O kurzu
Druhý cyklus Manažerské akademie navazuje na první cyklus kurzů (který má již téměř 500 úspěšných absolventů) a rozšiřuje nabídku dovedností a nástrojů, které vedoucí pracovník v sociálních službách potřebuje a denodenně využívá.
Tak jako v předchozím cyklu mají i zde lektoři praxi z komerční i sociální oblasti, což jim umožňuje přinášet praktické příklady toho, co v praxi funguje. Kurzy jsou interaktivní, stavějí na modelových situacích, nácviku i zpětné vazbě.
Manažerskou akademii II. tvoří 5 dvoudenních kurzů.
Pro koho je Manažerská akademie II. určena:
- pro absolventy Manažerské akademie I.
Témata:
1. Budování a rozvoj týmu (16 hodin)
Lektor: Mgr.Tomáš Kršňák
Vedení týmu je o práci s jednotlivcem v rámci týmu, budování a rozvoj týmu je o práci s celým týmem. Práce s klientem je týmová záležitost a základem je vždy dobře fungující tým.
- pochopíte zákonitosti, podle kterých každý tým funguje, získáte ucelenou představu o jednotlivých fázích vývoje týmu a dokážete na ně adekvátně reagovat a účinně podpořit svůj tým
- identifikujete si týmové role členů svého týmu, ujasníte si jejich silné a slabé stránky a ukážete si, jak je využít pro lepší výkonnost celého týmu
- získáte tipy, čím můžete přispět k lepší pracovní atmosféře vašeho týmu, aby vás práce bavila, méně jste se "nadřeli" a dosahovali lepších výsledků
2. Hodnocení pracovníků (16 hodin)
Lektorka: Mgr. Romana Zbořilová nebo Mgr. Jaroslava Burianová
Dobře vedený hodnoticí rozhovor je jedním z nejúčinnějších nástrojů nefinanční motivace, protože každý zaměstnanec chce, aby se o něj nadřízený zajímal a mluvil s ním o jeho práci - ocenil, když se mu něco podaří, a podpořil ho, když mu něco nejde.
- pochopíte význam hodnoticího rozhovoru jako nefinančního motivačního nástroje pro své podřízené
- osvojíte si jednoduchou, ale funkční strukturu hodnoticího rozhovoru, která funguje
- získáte tipy, jak vést rozhovor s "obtížnými" zaměstnanci (nechce nic říct, je útočný, snaží se nadřízeného manipulovat, obviňovat apod.)
- vedení rozhovoru si prakticky vyzkoušíte a ukážete si, jak proběhlý rozhovor zdokumentovat
3. Prezentační dovednosti (16 hodin)
Lektor: Mgr. Tomáš Kršňák
Prezentace není jen PowerPoint. Pokud chci něčeho dosáhnout, musím umět jasně a srozumitelně formulovat svoje myšlenky a působit na druhé autenticky a přesvědčivě.
- naučíte se připravit vystoupení na veřejnosti (seznámení se změnami na poradě týmu, prezentace své služby nebo organizace na veřejnosti, uvádění benefiční akce, jednání s případným sponzorem apod.), které přesvědčí
- získáte tipy, jak zaujmout a udržet pozornost posluchačů
- vyzkoušíte si přípravu přesvědčivých argumentů a ukážete si, jak reagovat na otázky (včetně těch nepříjemných)
- naučíte se pracovat s trémou a získáte větší sebejistotu
4. Manažerské vyjednávání (16 hodin)
Lektor: Jiří Nejedlý
Vyjednávání není jen výměna názorů. Je to strukturovaný rozhovor, který má předem stanovený cíl, promyšlenou taktiku a jasná pravidla. Jen tak můžete od druhých dostat to, co potřebujete, a udržet při tom korektní vztah.
- naučíte se lépe zvládat komunikačně náročné situace - přijatelným způsobem skloubit protichůdné požadavky svých podřízených (něco za něco), domluvit se s partnerem, který má zcela odlišné představy, vyjednat podmínky spolupráce nebo všestranně přijatelné řešení
- vyzkoušíte si, jak definovat cíle, které chcete vyjednat, a jak připravit strategii konkrétního jednání - jak naplno využít svůj "manévrovací" prostor a jak získávat druhé na svoji stranu
- naučíte se lépe argumentovat, pracovat s emocemi a stresem během vyjednávání a reagovat tak, abyste našli cestu k oboustranně přijatelné dohodě
5. Motivace pracovníků (16 hodin)
Lektorka: Mgr. Hana Haisová a Dana Čvančarová, Ph.D.
Přemýšlíte, jak motivovat své zaměstnance? A máte někdy pocit, že nemůžete motivovat, když nemáte dostatek financí? Kurz nabídne tipy z praxe, které fungují.
- ujasníte si, co je to motivace, a zjistíte, že to vlastně o penězích moc není
- vytvoříte si portfólio minimálně 5 nefinančních motivačních nástrojů, které se hodí právě pro vaši službu a které vám budou fungovat
- seznámíte se s motivační typologií, která vám pomůže individuálně motivovat každého z vašich podřízených
- vyzkoušíte si motivační rozhovor, který je základem každé účinné motivace
- přesvědčíte se, že motivaci podřízených máte i ve svých rukou a že existuje jen minimum lidí, které prostě motivovat nejde - a nebude vám líto se s nimi rozloučit
- ujasníte si smysl vzdělávání a odnesete si řadu tipů, jak můžete svoje lidi rozvíjet a jak můžete vzdělávání využít pro motivaci svých podřízených a pro jejich kariérní růst (i na nejnižších pozicích)
Rozsah: 5 x 16 hodin + závěrečná prezentace
Rozsah kurzu
80 hodin
Místo konání
Diakonická akademie, Belgická 22, Praha 2
Akreditace
MPSV
Lektor/ka
T. Kršňák, R. Zbořilová, J. Nejedlý, H. Haisová, D. Čvančarová
Čas konání
9:00 - 16:30 hod.
První den kurzu začíná vždy v 9:00 hod.
Druhý den kurzu může být začátek po domluvě mezi účastníky a lektorem posunut na 8:30 hod.
Reference od účastníků
-
Bylo to užitečné další nakopnutí. Naučila jsem se nehroutit při každé situaci, která nečekaně rozhodí plán. Naučila jsem se pracovat s týmem tak, aby byl stabilní a spokojený.
-
Opět se sešla výborná skupina. Kurzy byly interaktivní, spolupracovali jsme, podporovali jsme se.
-
Lektoři opět nezklamali, témata byla zase výborná. Za mě top vzdělávání v manažerských dovednostech.