O kurzu
Komunikace s lidmi nekomunikujícími běžným způsobem má svá specifika, a pokud jsou projevy klienta nesprávně chápány, může být nepochopení spouštěčem jeho problémového chování. V kurzu vedeném lektory s dlouholetou praxí v práci s klienty různých cílových skupin se dozvíte, v čem je komunikace s těmito klienty specifická, čeho se držet a čeho naopak vyvarovat. V druhé části kurzu si vše prakticky natrénujete na modelových příkladech.
Co se v kurzu naučíte:
- specifika komunikace s lidmi, kteří nekomunikují běžným způsobem (lidé s demencí, lidé s mentálním postižením, lidé s duševním onemocněním apod.)
- rozpoznat své komunikační stereotypy a přizpůsobit svoji komunikaci komunikačním schopnostem klienta
- uvědomovat si možné chyby při komunikaci s lidmi z Vaší cílové skupiny
- navázat kontakt s klientem, využívat verbální a neverbální komunikaci, sledovat reakce klienta a rozpoznat, co klient svým občas problémovým chováním ve skutečnosti sděluje
- poradit si v obvyklých náročných situacích s klienty (komunikace s neklidným, hyperaktivním, mlčícím, zmatným, odmítajícím nebo agresivním klientem)
Rozsah kurzu
8 hodin (1 den)
Akreditace
MPSV
Lektor/ka
Michaela Lengálová, DiS., Mgr. Vladimíra Tomášová, Mgr. Petra Tošnerová
Reference od účastníků
- Lektorka je z praxe a má spoustu zkušeností.
- Odnáším si praktické tipy pro práci s klientem.